Hrpelje, Reška cesta 14
6240 Kozina
V Občini Hrpelje-Kozina trenutno poteka javna obravnava dopolnjenega osnutka sprememb in dopolnitev št. 1 Občinskega prostorskega načrta občine Hrpelje – Kozina (v nadaljevanju: sdOPN1) in Okoljskega poročila za sdOPN1 v Občini Hrpelje – Kozina.
Gradivo sdOPN1 je do vključno 31. 8. 2022 javno razgrnjeno v prostorih Občine Hrpelje – Kozina, Hrpelje, Reška cesta 14, 6240 Kozina (v poslovnem času občinske uprave) ter na spletni strani Občine Hrpelje – Kozina (http://www.hrpelje-kozina.si/objave/). Prav tako bo jutri, v sredo, 24. 8. 2022 ob 16. uri potekala javna obravnava predloga v sejni sobi Občine Hrpelje – Kozina.
V javnosti so zaokrožile številne netočne informacije, da občina sprejema nov občinski prostorski načrt in da, spremembe, ki so v javni obravnavi, pomenijo nov razvojni dokument. Ker si želimo, da imate občani točne informacije, smo pripravili nabor odgovorov na vaša vprašanja.
Ali občina sprejema nov Občinski prostorski načrt (OPN)?
Ne, občina ne sprejema novega OPN. Občina Hrpelje – Kozina je v letu 2017 sprejela krovni prostorski akt občine - Občinski prostorski načrt (v nadaljevanju: OPN), ki je nadomestil dotrajane prostorske akte občine, katerih osnove izhajajo iz 80. letih prejšnjega stoletja. Ker smo se na občinski upravi zavedali pomembnosti dokumenta in sprememb, ki jih prinaša OPN, smo v postopku sprejemanja OPN velik poudarek naredili pri vključevanju javnosti v postopek. Javna razgrnitev OPN je trajala 6 mesecev namesto zakonsko določenega minimuma 30 dni. Javne obravnava so bile opravljene v vseh krajevnih skupnosti občine. Občinska uprava je prejela 281 pripomb javnosti in so bila te tudi ustrezno obravnavane. Glede na pomembnost predpisa in posledice, ki jih prinaša v prostor, je bila javnost ustrezno vključena. V postopku sprejemanja je dopolnitev obstoječega OPN.
Zakaj so potrebne spremembe obstoječega OPN?
OPN je dokument, ki mora slediti dogajanju v prostoru, potrebam in težnjam, ki se v prostoru hitro spreminjajo, zato so dopolnitve in spremembe OPN nujne. Po sprejemu OPN se je na podlagi praktične uporabe OPN v postopku pridobivanja mnenj in gradbenih dovoljenj ugotovilo, da so potrebne manjše korekcije ali jasnejša določila OPN, zato je občina takoj pristopila k začetku postopka sprememb in dopolnitev OPN št. 3, s katerim se je spremenil tekstualni del odloka o OPN in sprememb in dopolnitev OPN št. 2, ki je spremenil manjše podrobne prostorsko izvedbene pogoji iz OPN.
Postopek sprememb in dopolnitev OPN št. 1, ki je trenutno v fazi javne razgrnitve, je v osnovi namenjen vsem pobudnikom iz javne razgrnitve OPN, katerim občina ni mogla ugoditi, ker je glede na naravo pripombe za uvrstitev v OPN potreben nov postopek. Namenjen je tudi ostalim pobudam, ki jih je občina v vmesnem času prejela in pobudam investitorjev v fazi pridobivanj gradbenih dovoljenj, ki jim določene regulacije iz OPN-ja ne omogočajo izvesti investicije. Prav tako je bilo ugotovljeno, da je potrebno OPN uskladiti s spremembami prostorske in gradbene zakonodaje na državni ravni, saj je prihajalo do zapletov pri izdaji gradbenih dovoljenj.
Od kdaj traja postopek sprememb in dopolnitev OPN št. 1?
Občina je v letu 2019 objavila javni poziv k oddaji razvojnih pobud. Izdelana je bila analiza 183 razvojnih pobud, v kateri je za vsako pobudo podana opredelitev, ali je pobuda ustrezna in se jo vključi v osnutek sprememb OPN oziroma neustrezna, pogojno ustrezna, ipd. Z analizo razvojnih pobud se je na 8. redni seji dne 4. 12. 2019 seznanil tudi občinski svet Občine Hrpelje – Kozina. Nato so vsi pobudniki (vsak pobudnik osebno) prejeli pisno obvestilo z opredelitvijo do ustreznosti pobude. Občina je s pobudniki komunicirala individualno.
Zakaj je potrebna javna razgrnitev in javna obravnava, če je občina s pobudniki komunicirala individualno?
Postopek sprejemanja prostorskih aktov je strogo formalno določen z zakonskimi predpisi. Spremembe in dopolnitve prostorskega izvedbenega akta se pripravljajo in sprejemajo po postopku, ki je predpisan za njegovo pripravo in sprejetje. Del predpisanega postopka sta tudi javna razgrnitev in javna obravnava.
Občina je v teh letih od sprejema sklepa o začetku postopka sprememb in dopolnitev št. 1 (ki se nanaša na pobude, ki jih je že obravnaval tudi občinski svet) izpeljala vse postopke skladno z zakonskimi določili, pridobila vsa mnenja nosilcev urejanja prostora, pripravila vso potrebno dokumentacijo, zato v fazi sprejemanja sprememb in dopolnitev na seji občinskega sveta spremembe in dopolnitve skladno z zakonom niso dopustne.
Občinski svet lahko spremembe in dopolnitve prostorskega akta v predlagani obliki sprejme ali ne. Ob tem poudarjamo, da je postopek že zaradi stroge formaliziranosti z državnimi predpisi dolgotrajen in da ljudje, katerih pobude so vključene v predmetne spremembe in dopolnitve, na sprejem čakajo že vsaj tri leta. Prav zato smatramo, da je nujno potrebno spremembe in dopolnitve obravnavati čimprej. V pristojnosti Občinskega sveta je, da na koncu dolgotrajnega postopka odloči, ali se spremembe in dopolnitve sprejmejo ali ne.
Zakaj se na občini ne strinjamo s pozivi, da bi z zaključkom postopka nadaljevali po volitvah?
Kot zapisano, je postopek dolgotrajen in nekatere osebe čakajo na spremembo že 3 ali 4 leta, zato menimo, da ni smiselno zavlačevati s postopkom. Javna razgrnitev je bila organizirana takoj, ko so bili izpolnjeni vsi pogoji za to fazo postopka. Naj poudarimo, da je trenutna javna razgrnitev namenjena samo spremembam in dopolnitvam OPN, ki so predmet tega postopka in ne celotnemu OPN. Sprememba OPN št. 1 ne prinaša sprememb za vse lastnike zemljišč, temveč za osebe, ki so oddale pobudo in za osebe, kjer so spremembe posledica sprememb zakonodaje. Nadaljevanje postopka, ki je v teku, nima vpliva na možnost vlaganja novih predlogov za spremembo OPN.
Ali lahko občani na javni obravnavi podajo nove predloge za spremembo OPN?
Lahko. Občani lahko posamezne pobude za spremembo OPN podajo na občino kadarkoli. Obravnavane bodo, ko bo občina pričela z naslednjo spremembo. Zavedamo se, da je postopek kompleksen, da je gradiva za javno razgrnitev veliko, zato smo med javno razgrnitvijo na razpolago na občinski upravi, da občanom dajemo pojasnila in jim svetujemo osebno, preko telefona ali elektronske pošte. Prav zaradi tega je predvidena tudi javna obravnava, kjer bo prisoten izdelovalec prostorskega akta in okoljskega poročila za še dodatna pojasnila in odgovore.