Direkcija RS za infrastrukturo in Občina Hrpelje-Kozina sta z izbranim izvajalcem Godina d.o.o. z deli začeli v decembru lani. Po uvedbi v delo je sledila uskladitev operativnih podrobnosti, podjetje Godina d.o.o. pa je v začetku letošnjega leta začelo s pripravo gradbišča in zemeljskimi deli na 1,5 km dolgi trasi.
Obvoznica Hrpelj in Kozine poteka po novi trasi (in ne na obstoječem cestišču). Nova obvoznica, ki bo občini prinesla 2 večji krožišči in 3 nadvoze ter dolgoročno rešitev prometnih zamaškov v Hrpeljah in na Kozini, bo skupaj z novim krožiščem pri Jadranu, ki je v izgradnji, poskrbela za bistveno večjo pretočnost prometa. Verjamemo, da je Vzhodna obvoznica Hrpelj in Kozine ključna za razbremenitev naselij tovornjakov in tudi večjo prometno varnost za najšibkejše udeležence v prometu – pešce.
Med gradnjo obvoznice bodo pri izvedbi krožišč na cesti Divača-Kozina in krožišča pred Hrpeljami na G1-7 manjše kratkotrajne zapore, vendar ne pričakujemo večjih težav, saj je na voljo več manevrskega prostora. Zapore predvidevamo tudi na Rodiški cesti zaradi deviacije same ceste.
Ob tem želimo poudariti, da z začetkom gradnje obvoznice Občina Hrpelje-Kozina uresničuje več kot 20-letna prizadevanja občine. Obvoznica bo predvidoma zgrajena v naslednjih dveh letih (januar 2025).
Zakaj krožišče Jadran pred obvoznico?
Začetek izgradnje krožišča pri Jadranu pred izgradnjo obvoznice je premišljena odločitev. Večkrat smo že pojasnili, da se obvoznica Hrpelj in Kozine ter krožišče pri Jadranu dopolnjujeta. Sama obvoznica brez krožišča namreč ne bi rešila gneče na območju Jadrana, saj bi semaforizirano križišče pri Jadranu ostalo ozko grlo. Za čas do izgradnje obvoznice (gradnja obvoznice bo trajala približno dve leti) bomo z zaključkom del v krožišču pri Jadranu preprečili nastajanje velikih zastojev in zagotovili večjo pretočnost prometa na Kozini, hkrati pa tudi večjo prometno varnost za naše občane. Dela v okviru izgradnje krožišča so namenoma umeščena v čas izven turistične sezone.
Občinska uprava