Hrpelje, Reška cesta 14
6240 Kozina
Hrpelje, 24. 2. 2021
V vednost smo prejeli dopis državnega sekretarja Franca Kanglerja, ki ga je naslovil na Generalnega direktorja Policije, v zvezi s problematiko o kateri je govoril na sestanku pri nas (več spodaj). V dopisu predlaga, da
“Specializirana enota za nadzor prometa in Prometna policija Koper na omenjeni cesti en mesec, 24 ur na dan izvajata poostren nadzor tovornih vozil, tako na mejnem prehodu Starod,
kot na cesti G1/7. Šele po izvedenem ukrepu, bi lahko skupaj z občino pristopili k ugotavljanju učinkovitosti ukrepa in morebitnemu nadaljnjemu ukrepanju.”
Hrpelje, 19. 2. 2021
Občina Hrpelje-Kozina se pridružuje prizadevanjem Društva Mirna cesta za zmanjšanje števila tovornih vozil, težjih od 7,5 t na glavni cesti G1-7. V Društvu Mirna cesta namreč opozarjajo, da se tranzitni promet tovornih vozil, katerih največja dovoljena masa presega 7,5t povečuje, njihovo število bo kmalu doseglo raven pred omejitvijo tranzitnega prometa. Na pobudo Primoža Kastelica iz omenjenega društva je županja Občine Hrpelje Kozina Saša Likavec Svetelšek gostila srečanje z državnim sekretarjem Ministrstva za notranje zadeve Francem Kanglerjem z namenom predstavitve problematike vnovičnega povečanja števila tovornih vozil na omenjeni cesti.
Kot je pojasnil Primož Kastelic v Društvu Mirna cesta sumijo, da prihaja do izigravanja pravil za izredno uporabo ceste po uredbi, ki velja od 1. junija 2019, in dovoljuje uporabo ceste hrvaškim prevoznikom le v primeru, če prihajajo iz določenih županij z nekaj izjemami. Čeprav ne županja ne Občina Hrpelje-Kozina nimata neposrednih pristojnosti, s katerimi bi lahko urejala ureditev na državni cesti, si županja želi aktivnega reševanja problematike ob državni cesti, na katerega opozarjajo v Društvu Mirna cesta, saj močno vpliva na kakovost življenja občanov ob glavni prometnici.
Na sestanku je državni sekretar Kangler kot eno od možnih rešitev izpostavil poostren nadzor policije, pri čemer bi, po predhodnem javnem obvestilu, policija izvajala mesec dni trajajoč 24-urni poostreni nadzor tovornih vozil, tako na mejnem prehodu Starod kot na cesti G1-7. Kot je dodal Kangler, bi po izvedenem nadzoru lahko realno ocenili, ali je sum Društva Mirna cesta upravičen ter videli, ali bo posledica poostrenega nadzora upad prometa tovornih vozil ali nadaljnje povečevanje števila tovornih vozil, katerih skupna masa presega 7,5 t.